Bijlagen bij COM(2007)206 - Ontwikkeling en consolidatie van de buitenlandse dienst: 2007-2008

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

bijlage worden vermeld.

in miljoen euro (tot op een decimaal)

Vóór de actie [Jaar n-1] | Situatie na de actie |

Totale personele middelen in VTE | 57 | 57 | 57 | 57 | 57 | 57 |

5. KENMERKEN EN DOELSTELLINGEN

5.1. Behoefte waarin op korte of lange termijn moet worden voorzien

In 2007 hebben deze maatregelen betrekking op het openen van vier nieuwe delegaties, in Azerbeidzjan, Montenegro, Oost-Timor (in dit geval ter aanvulling van de in 2006 genomen initiatieven) en Addis-Abeba, bij de Afrikaanse Unie, het overbrengen van een deel van de delegatie in Almaty naar Astana, en het openen van een bureau in Zuid-Sudan (ook hier ter aanvulling van de in 2006 genomen initiatieven), het omvormen van de delegaties in Armenië en Kaapverdië tot volwaardige delegaties en eventueel het detacheren van een ambtenaar in Teheran.

De extra uitgaven in het begrotingsjaar 2007 worden gefinancierd met de bestaande kredieten, op basis van de prioriteiten die in de begroting van de buitenlandse dienst voor de verschillende te financieren maatregelen zijn vastgesteld.

In 2008 hebben de uitgaven betrekking op het openen van een permanente vertegenwoordiging bij de Raad van Europa in Straatsburg, een delegatie in Oezbekistan en het omvormen van de geregionaliseerde delegaties in Kirgizstan, Tadzjikistan, Nepal, Togo, Liberia, Djibouti en Jemen tot volwaardige delegaties.

5.2. Meerwaarde van het communautaire optreden, samenhang van het voorstel met andere financiële instrumenten en mogelijke synergie

In verband met de recente internationale ontwikkelingen en teneinde de economische en politieke betrekkingen met de verschillende genoemde landen en organisaties te verdiepen, wordt het noodzakelijk geacht het netwerk van de buitenlandse dienst verder uit te bouwen door middel van het openen van delegaties (Azerbeidzjan, Montenegro, Oost-Timor en Afrikaanse Unie) en bureaus (Juba, Zuid-Sudan en Astana) en het "upgraden" van twee geregionaliseerde delegaties (Armenië en Kaapverdië). Ook wordt gepland om een ambtenaar te detacheren in de ambassade van een van de lidstaten in Teheran. Deze maatregelen moeten de Commissie in staat stellen haar activiteiten in de betrokken landen beter te beheren. Andere maatregelen zijn voor 2008 gepland. Dit zijn: het openen van een delegatie in Oezbekistan, het vestigen van een permanente vertegenwoordiging van de Commissie bij de Raad van Europa in Straatsburg en het omvormen van de geregionaliseerde delegaties in Kirgizstan, Tadzjikistan, Nepal, Togo, Liberia, Djibouti en Jemen tot volwaardige delegaties, afhankelijk van de middelen die beschikbaar zullen zijn in het kader van de begrotingsprocedure 2008 en de middelen die beschikbaar komen als gevolg van de screening van het netwerk.

5.3. Doelstellingen, verwachte resultaten en bijbehorende indicatoren van het voorstel in de context van het ABM

Deze maatregelen moeten de Commissie in staat stellen haar activiteiten in de betrokken landen beter te beheren.

5.4. Wijze van uitvoering (indicatief)

Voor de uitvoering van de actie gekozen methode(n) [15].

( Gecentraliseerd beheer

( rechtstreeks door de Commissie

( gedelegeerd aan:

( uitvoerende agentschappen

( door de Gemeenschappen opgerichte organen als bedoeld in artikel 185 van het Financieel Reglement

( nationale publiekrechtelijke organen of organen met een openbaredienstverleningstaak

( Gedeeld of gedecentraliseerd beheer

( met lidstaten

( met derde landen

( Gezamenlijk beheer met internationale organisaties (geef aan welke)

Opmerkingen:

6. TOEZICHT EN EVALUATIE

6.1. Toezicht

De plaatselijk in de delegatie verrichte uitgaven volgen de financiële trajecten die zijn ingesteld door de gesubdelegeerde ordonnateurs ter plaatse (de hoofden van de delegaties) en zijn onderworpen aan controles ex post door de diensten van de Commissie. Verder zullen de delegaties in kwestie deel uitmaken van het "netwerk" van delegaties van de Commissie en zullen zij derhalve onderworpen zijn aan controles in het kader van de bezoeken van de Inspectie van de Delegaties en van de eenheid Interne controle van de buitenlandse dienst.

6.2. Evaluatie

6.2.1. Evaluatie vooraf

Tot het openen van de nieuwe delegaties is besloten om te kunnen voldoen aan de behoeften als gevolg van de ontwikkeling van de economische en politieke betrekkingen met de genoemde landen en in nauw overleg met alle betrokken diensten en directoraten-generaal.

6.2.2. Naar aanleiding van een tussentijdse evaluatie of evaluatie achteraf genomen maatregelen (ervaring die bij soortgelijke activiteiten in het verleden is opgedaan)

Niet van toepassing.

6.2.3. Vorm en frequentie van toekomstige evaluaties

Het netwerk van de delegaties moet op gezette tijden worden beoordeeld om te bezien of het beantwoordt aan de politieke prioriteiten en of de beschikbare middelen optimaal worden gebruikt. Tot rationalisering of uitbreiding van het netwerk zal worden besloten afhankelijk van de ontwikkeling van de economische en politieke betrekkingen met de betrokken landen en de beschikbare middelen.

7. FRAUDEBESTRIJDINGSMAATREGELEN

Het doel is in de praktijk te komen tot taakverdeling, gebruik makende van de financiële trajecten die in de communautaire wetgeving zijn voorzien, en versterkt door regelmatige controles ex post door de diensten van de Commissie.

8. MIDDELEN

8.1. Financiële kosten van de doelstellingen van het voorstel

Vastleggingskredieten, in miljoen euro (tot op 3 decimalen)

Jaar n | Jaar n + 1 | Jaar n + 2 | Jaar n + 3 | Jaar n + 4 | Jaar n + 5 |

Ambtenaren of tijdelijk personeel[17] (XX 01 01) | A*/AD | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 |

B*, C*/AST | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 |

Uit art. XX 01 02 gefinancierd personeel[18] | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |

Uit art. XX 01 04/05 gefinancierd ander personeel[19] |

TOTAAL | 57 | 57 | 57 | 57 | 57 | 57 |

8.2.2. Omschrijving van de taken die uit de actie voortvloeien

[…]

8.2.3. Herkomst van het (statutaire) personeel

(Wanneer meer dan een bron wordt vermeld, geef dan het aantal posten per bron)

( Posten die momenteel zijn toegewezen aan het beheer van het te vervangen of te verlengen programma

( Posten die al zijn toegewezen in het kader van de JBS/VOB-procedure voor jaar n (het betreft 14 ambtenarenposten)

( Posten waarom in het kader van de volgende JBS/VOB-procedure zal worden gevraagd

( Bestaande posten binnen de beherende dienst die worden heringedeeld (interne herindeling) – dit betreft het saldo van de benodigde posten

( Posten die voor jaar n nodig zijn maar die in het kader van de JBS/VOB-procedure voor dat jaar nog niet zijn toegewezen

8.2.4. Andere administratieve uitgaven binnen het referentiebedrag (XX 01 04/05 – Uitgaven voor administratief beheer)

in miljoen euro (tot op drie decimalen)

Begrotingsonderdeel (nummer en omschrijving) | Jaar n | Jaar n + 1 | Jaar n + 2 | Jaar n + 3 | Jaar n + 4 | Jaar n + 5 e.v. | TOTAAL |

1. Technische en administratieve bijstand (inclusief bijbehorende personeelsuitgaven) |

Uitvoerende agentschappen[20] |

Andere technische en administratieve bijstand |

- intern |

- extern |

Totaal Technische en administratieve bijstand |

8.2.5. Personeelsuitgaven en aanverwante uitgaven die niet in het referentiebedrag zijn begrepen

in miljoen euro (tot op drie decimalen)

Soort personeel | Jaar n | Jaar n + 1 | Jaar n + 2 | Jaar n + 3 | Jaar n + 4 | Jaar n + 5 e.v. |

Ambtenaren en tijdelijk personeel (XX 01 01) | Zie bijlage | Zie bijlage | Zie bijlage | Zie bijlage | Zie bijlage | Zie bijlage |

Uit art. XX 01 02 gefinancierd personeel (hulpfunctionarissen, gedetacheerde nationale deskundigen, personeel op contractbasis, enz.) (vermeld begrotingsonderdeel) | Zie bijlage | Zie bijlage | Zie bijlage | Zie bijlage | Zie bijlage | Zie bijlage |

Totaal Personeelsuitgaven en aanverwante uitgaven die NIET in het referentiebedrag zijn begrepen) | 8,817 | 9 ,333 | 9 ,333 | 9 ,333 | 9 ,333 | 9 ,333 |

Berekening – Ambtenaren en tijdelijke functionarissen |

Verwijs zo nodig naar punt 8.2.1. |

Zie gedetailleerde bijlage. |

Berekening – Uit artikel XX 01 02 gefinancierd personeel |

Verwijs zo nodig naar punt 8.2.1. |

Zie gedetailleerde bijlage. |

8.2.6. Andere administratieve uitgaven die niet in het referentiebedrag zijn begrepen in miljoen euro (tot op drie decimalen) |

Jaar n | Jaar n + 1 | Jaar n + 2 | Jaar n + 3 | Jaar n + 4 | Jaar n + 5 e.v. | TOTAAL |

XX 01 02 11 01 – Dienstreizen |

XX 01 02 11 02 – Conferenties en vergaderingen |

XX 01 02 11 03 – Comités[21] |

XX 01 02 11 04 – Studies en adviezen |

XX 01 02 11 05 – Informatiesystemen |

2. Totaal Andere beheersuitgaven (XX 01 02 11) |

3. Andere uitgaven van administratieve aard (vermeld welke en verwijs naar het begrotingsonderdeel) |

Totaal Andere administratieve uitgaven die NIET in het referentiebedrag zijn begrepen |

Berekening – Andere administratieve uitgaven die niet in het referentiebedrag zijn begrepen |

[…] |

[1] COM(2005) 239 def. van 6.6.2005.

[2] SEC(2005) 1450 van 8.11.2005.

[3] COM(2005) 582 def. van 16.11.2005.

[4] De oprichtingsovereenkomsten worden namens de Commissie ondertekend door de commissaris voor buitenlandse betrekkingen.

[5] Zie COM(1998) 1261 def. van 22.7.1998.

[6] Zie punt 2.1.

[7] Zie punt 2.2.

[8] Zie punt 2.3.

[9] Zie ook het financieel memorandum in de bijlage voor details in verband met het budgettaire gedeelte.

[10] Uitgaven die niet onder hoofdstuk xx 01 van de betrokken titel xx vallen.

[11] Uitgaven in het kader van artikel xx 01 04 van titel xx.

[12] Uitgaven in het kader van hoofdstuk xx 01, met uitzondering van de artikelen xx 01 04 en xx 01 05.

[13] Zie de punten 19 en 24 van het Interinstitutioneel Akkoord.

[14] Voeg zo nodig extra kolommen toe (wanneer de duur van de actie langer is dan 6 jaar).

[15] Verstrek, indien meer dan een methode wordt aangekruist, extra informatie onder "Opmerkingen".

[16] Zoals beschreven in punt 5.3.

[17] Waarvan de kosten NIET door het referentiebedrag worden gedekt.

[18] Waarvan de kosten NIET door het referentiebedrag worden gedekt.

[19] Waarvan de kosten door het referentiebedrag worden gedekt.

[20] Verwijs naar het specifieke financieel memorandum voor de betrokken uitvoerende agentschappen.

[21] Vermeld het soort comité en de groep waartoe het behoort.