Bijlagen bij COM(2014)340 - Aanstelling van een Toezichthouder op de procedurewaarborgen bij het Europees Bureau voor fraudebestrijding

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

bijlage bij dit financieel memorandum) die op CISNET is gezet voor overleg tussen de diensten.]

3.2.1.     Samenvatting van de geraamde gevolgen voor de uitgaven

miljoen EUR (tot op drie decimalen)

Rubriek van het meerjarig financieel kader || Nummer || […][Omschrijving…...….]

DG: <…….> || || || Jaar N[9] || Jaar N+1 || Jaar N+2 || Jaar N+3 || invullen: zoveel jaren als nodig om de duur van de gevolgen weer te geven (zie punt 1.6) || TOTAAL

Ÿ Beleidskredieten || || || || || || || ||

Nummer begrotingsonderdeel || Vastleggingen || (1) || || || || || || || ||

Betalingen || (2) || || || || || || || ||

Nummer begrotingsonderdeel || Vastleggingen || (1a) || || || || || || || ||

Betalingen || (2a) || || || || || || || ||

Uit het budget van specifieke programma's gefinancierde administratieve kredieten[10] || || || || || || || ||

Nummer begrotingsonderdeel || || (3) || || || || || || || ||

TOTAAL kredieten voor DG <….> || Vastleggingen || =1+1a +3 || || || || || || || ||

Betalingen || =2+2a +3 || || || || || || || ||

Ÿ TOTAAL beleidskredieten || Vastleggingen || (4) || || || || || || || ||

Betalingen || (5) || || || || || || || ||

Ÿ TOTAAL uit het budget van specifieke programma's gefinancierde administratieve kredieten || (6) || || || || || || || ||

TOTAAL kredieten voor RUBRIEK <….> van het meerjarig financieel kader || Vastleggingen || =4+ 6 || || || || || || || ||

Betalingen || =5+ 6 || || || || || || || ||

Wanneer het voorstel/initiatief gevolgen heeft voor meerdere rubrieken

Ÿ TOTAAL beleidskredieten || Vastleggingen || (4) || || || || || || || ||

Betalingen || (5) || || || || || || || ||

Ÿ TOTAAL uit het budget van specifieke programma's gefinancierde administratieve kredieten || (6) || || || || || || || ||

TOTAAL kredieten voor de RUBRIEKEN 1 tot en met 4 van het meerjarig financieel kader (Referentiebedrag) || Vastleggingen || =4+ 6 || || || || || || || ||

Betalingen || =5+ 6 || || || || || || || ||

Rubriek van het meerjarig financieel kader || 5 || " Administratieve uitgaven "

miljoen EUR (tot op drie decimalen)

|| || || 2015 || 2016 || 2017 || 2018 || 2019 || 2020 || TOTAAL

DG: <…> - te bepalen ||

Ÿ Personele middelen || 0,198 || 0,396 || 0,396 || 0,396 || 0,396 || 0,396 || 2,178

§ Andere werkingskosten (Bijzonder adviseur en plaatsvervanger) || 0,045 || 0,090 || 0,090 || 0,090 || 0,090 || 0,090 || 0,495

Ÿ Andere administratieve uitgaven || 0,01 || 0,01 || 0,01 || 0,01 || 0,01 || 0,01 || 0,06

TOTAAL DG <….> || Kredieten || 0,253 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 2,733

TOTAAL kredieten voor RUBRIEK 5 van het meerjarig financieel kader || (totaal vastleggingen = totaal betalingen) || 0,253 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 2,733

miljoen EUR (tot op drie decimalen)

|| || || 2015 || 2016 || 2017 || 2018 || 2019 || 2020 || TOTAAL

TOTAAL kredieten voor de RUBRIEKEN 1 tot en met 5 van het meerjarig financieel kader || Vastleggingen || 0,253 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 2,733

Betalingen || 0,253 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 2,733

3.2.2.     Geraamde gevolgen voor de beleidskredieten

– ¨  Voor het voorstel/initiatief zijn geen beleidskredieten nodig

– ¨  Voor het voorstel/initiatief zijn beleidskredieten nodig, zoals hieronder nader wordt uiteengezet:

Vastleggingskredieten in miljoen EUR (tot op 3 decimalen)

Vermeld doelstellingen en outputs ò || || || Jaar N || Jaar N+1 || Jaar N+2 || Jaar N+3 || invullen: zoveel jaren als nodig om de duur van de gevolgen weer te geven (zie punt 1.6) || TOTAAL

OUTPUTS

Soort[11] || Gem. kosten van de output || Aantal || Kos-ten || Aantal || Kos-ten || Aantal || Kos-ten || Aantal || Kos-ten || Aantal || Kos-ten || Aantal || Kos-ten || Aantal || Kos-ten || Totaal aantal outputs || Totale kosten

SPECIFIEKE DOELSTELLING NR. 1[12] || || || || || || || || || || || || || || || ||

- Output || || || || || || || || || || || || || || || || || ||

- Output || || || || || || || || || || || || || || || || || ||

- Output || || || || || || || || || || || || || || || || || ||

Subtotaal voor specifieke doelstelling nr. 1 || || || || || || || || || || || || || || || ||

SPECIFIEKE DOELSTELLING NR. 2… || || || || || || || || || || || || || || || ||

- Output || || || || || || || || || || || || || || || || || ||

Subtotaal voor specifieke doelstelling nr. 2 || || || || || || || || || || || || || || || ||

TOTALE KOSTEN || || || || || || || || || || || || || || || ||

3.2.3.     Geraamde gevolgen voor de administratieve kredieten

3.2.3.1.  Samenvatting

– ¨  Voor het voorstel/initiatief zijn geen administratieve kredieten nodig

– ý  Voor het voorstel/initiatief zijn administratieve kredieten nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:

miljoen EUR (tot op drie decimalen)

|| 2015 || 2016 || 2017 || 2018 || 2019 || 2020 || TOTAAL

RUBRIEK 5 van het meerjarig financieel kader || || || || || || ||

Personele middelen || 0,198 || 0,396 || 0,396 || 0,396 || 0,396 || 0,396 || 2,178

Andere werkingskosten (Bijzonder adviseur en plaatsvervanger) || 0,045 || 0,090 || 0,090 || 0,090 || 0,090 || 0,090 || 0,495

Andere administratieve uitgaven || 0,01 || 0,01 || 0,01 || 0,01 || 0,01 || 0,01 || 0,06

Subtotaal RUBRIEK 5 van het meerjarig financieel kader || 0,253 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 2,733

TOTAAL || 0,253 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 0,496 || 2,733

In de voor personele middelen benodigde kredieten zal worden voorzien door de kredieten van het DG die reeds voor het beheer van deze actie zijn toegewezen en/of in het DG zijn herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de bestaande budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

Het cijfer voor "Personele middelen" omvat de kosten voor de indienstneming van 2 AD's en 1 AST/SC, waarbij dat voor het eerste jaar is gehalveerd om rekening te houden met de geringere werklast die in het eerste jaar van de Toezichthouder wordt verwacht.

Het cijfer voor "Andere werkingskosten" omvat de kosten van de Toezichthouder, die een AD15 "Bijzondere adviseur" zou zijn en zou worden bezoldigd voor het effectief aantal gewerkte dagen. Het onderdeel omvat ook de kosten van de plaatsvervanger, die niet afzonderlijk moeten worden weergegeven en geen extra uitgaven meebrengen, aangezien enkel op hem een beroep zou worden gedaan wanneer de Toezichthouder verhinderd is en dus geen bezoldiging zou ontvangen.

Op basis van de verwachte werklast, worden de activiteiten van de Toezichthouder (en zijn plaatsvervanger) geraamd op 25% van een normale maandelijkse voltijdse bezigheid in het eerste jaar van activiteit (5,5 dagen per maand) en 50% daarna (11 dagen per maand).

Ook wordt uitgegaan van 2 dagen dienstreizen per maand.

3.2.3.2.  Geraamde personeelsbehoeften

– ¨  Voor het voorstel/initiatief zijn geen personele middelen nodig

– ý  Voor het voorstel/initiatief zijn personele middelen nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:

Raming in voltijdequivalenten

|| 2015 || 2016 || 2017 || 2018 || 2019 || 2020

XX 01 01 01 (zetel en vertegenwoordigingen van de Commissie) || 1,5 || 3 || 3 || 3 || 3 || 3

XX 01 01 02 (delegaties) || || || || || ||

XX 01 05 01 (onderzoek door derden) || || || || || ||

10 01 05 01 (eigen onderzoek) || || || || || ||

Ÿ Extern personeel (in voltijdequivalenten: VTE)[13] ||

XX 01 02 01 (AC, END, INT van de "totale financiële middelen") || || || || || ||

XX 01 02 02 (AC, AL, END, INT en JED in de delegaties) || || || || || ||

XX 01 04 jj[14] || - zetel || || || || || ||

- delegaties || || || || || ||

XX 01 05 02 (AC, END, INT - onderzoek door derden) || || || || || ||

10 01 05 02 (AC, END, INT – eigen onderzoek) || || || || || ||

Ander begrotingsonderdeel (25 01 02 03) || 0,25 || 0,5 || 0,5 || 0,5 || 0,5 || 0,5

TOTAAL || 1,75 || 3,5 || 3,5 || 3,5 || 3,5 || 3,5

XX is het beleidsterrein of de begrotingstitel.

De benodigde personele middelen zullen worden gefinancierd uit de middelen die reeds voor het beheer van deze actie zijn toegewezen en/of binnen het DG zijn herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

Beschrijving van de uit te voeren taken:

Ambtenaren en tijdelijke functionarissen || In ontvangst nemen en beoordelen van klachten in verband met procedurerechten, ingediend door personen die in een OLAF-onderzoek zijn betrokken.

Extern personeel ||

3.2.4.     Verenigbaarheid met het huidige meerjarige financiële kader

– ý  Het voorstel/initiatief is verenigbaar met het huidige meerjarige financiële kader.

– ¨  Het voorstel/initiatief vergt herprogrammering van de betrokken rubriek van het meerjarige financiële kader

Zet uiteen welke herprogrammering nodig is, onder vermelding van de betrokken begrotingsonderdelen en de desbetreffende bedragen.

– ¨  Het voorstel/initiatief vergt toepassing van het flexibiliteitsinstrument of herziening van het meerjarige financiële kader[15].

Zet uiteen wat nodig is, onder vermelding van de betrokken rubrieken en begrotingsonderdelen en de desbetreffende bedragen.

3.2.5.     Bijdrage van derden aan de financiering

– ý Het voorstel/initiatief voorziet niet in medefinanciering door derden.

– Het voorstel/initiatief voorziet in medefinanciering, zoals hieronder wordt geraamd:

Kredieten (miljoen EUR tot op 3 decimalen)

|| Jaar N || Jaar N+1 || Jaar N+2 || Jaar N+3 || invullen: zoveel jaren als nodig om de duur van de gevolgen weer te geven (zie punt 1.6) || Totaal

Medefinancieringsbron || || || || || || || ||

TOTAAL medegefinancierde kredieten || || || || || || || ||

3.3.        Geraamde gevolgen voor de ontvangsten

– ý  Het voorstel/initiatief heeft geen financiële gevolgen voor de ontvangsten.

– ¨  Het voorstel/initiatief heeft de hieronder beschreven financiële gevolgen:

– ¨         voor de eigen middelen

– ¨         voor de diverse ontvangsten

miljoen EUR (tot op drie decimalen)

Begrotingsonderdeel voor ontvangsten: || Voor het lopende begrotingsjaar beschikbare kredieten || Gevolgen van het voorstel/initiatief[16]

Jaar N || Jaar N+1 || Jaar N+2 || Jaar N+3 || invullen: zoveel jaren als nodig om de duur van de gevolgen weer te geven (zie punt 1.6)

Artikel …………. || || || || || || || ||

Vermeld voor de diverse 'toegewezen' ontvangsten het betrokken begrotingsonderdeel voor uitgaven.

Vermeld de wijze van berekening van de gevolgen voor de ontvangsten.

[1]               PB C, , blz.

[2]               COM(2013) 534 final van 17 juli 2013.

[3]               ABM: op activiteiten gebaseerd beheer – ABB: op activiteiten gebaseerde budgettering.

[4]               In de zin van artikel 54, lid 2, onder a) of b), van het Financieel Reglement.

[5]               Nadere gegevens over de beheersvormen en verwijzingen naar het Financieel Reglement zijn beschikbaar op BudgWeb: http://www.cc.cec/budg/man/budgmanag/budgmanag_en.html

[6]               GK = gesplitste kredieten / NGK = niet-gesplitste kredieten.

[7]               EVA: Europese Vrijhandelsassociatie.

[8]               Kandidaat-lidstaten en, in voorkomend geval, potentiële kandidaat-lidstaten van de Westelijke Balkan.

[9]               Het jaar N is het jaar waarin met de uitvoering van het voorstel/initiatief wordt begonnen.

[10]             Technische en/of administratieve bijstand en uitgaven ter ondersteuning van de uitvoering van programma's en/of acties van de EU (vroegere "BA"-onderdelen), onderzoek door derden, eigen onderzoek.

[11]             Outputs zijn de te verstrekken producten en diensten (bv. aantal gefinancierde studentenuitwisselingen, aantal km aangelegde wegen, enz.).

[12]             Zoals beschreven in punt 1.4.2. ‘Specifieke doelstelling(en)…’

[13]             AC= Agent Contractuel (arbeidscontractant); AL = Agent Local (plaatselijk functionaris); JED= Jeune Expert en Délégation (jonge deskundige in delegaties). INT = Intérimaire (uitzendkracht); JED= Jeune Expert en Délégation (jonge deskundige in delegaties).

[14]             Onder het maximum voor extern personeel uit beleidskredieten (vroegere "BA"-onderdelen).

[15]             Zie de punten 19 en 24 van het Interinstitutioneel Akkoord (voor de periode 2007-2013).

[16]             Voor traditionele eigen middelen (douanerechten en suikerheffingen) moeten nettobedragen worden vermeld, d.w.z. na aftrek van 25 % aan inningskosten.