Bijlagen bij COM(2021)634 - Europees Jaar van de jeugd 2022

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

dossier COM(2021)634 - Europees Jaar van de jeugd 2022.
document COM(2021)634 NLEN
datum 22 december 2021
BIJLAGE 
bij het FINANCIEEL MEMORANDUM


Benaming van het voorstel/initiatief:

Europees Jaar van de jeugd 2022


1. NODIG GEACHTE PERSONELE MIDDELEN EN KOSTEN DAARVAN

2. KOSTEN VAN ANDERE ADMINISTRATIEVE UITGAVEN

3. TOTALE ADMINISTRATIEVE KOSTEN

4. VOOR KOSTENRAMINGEN GEBRUIKTE BEREKENINGSMETHODEN

4.1.Personele middelen

4.2. Andere administratieve uitgaven


Deze bijlage moet het financieel memorandum vergezellen wanneer met de dienstenoverkoepelende raadpleging wordt begonnen.

De gegevens in tabelvorm worden gebruikt als bron voor de in het financieel memorandum opgenomen tabellen. Zij zijn voor strikt intern gebruik binnen de Commissie.


1. Kosten van nodig geachte personele middelen

Voor het voorstel/initiatief zijn geen personele middelen nodig.

x    Voor het voorstel/initiatief zijn personele middelen nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:

miljoen EUR (tot op drie decimalen)

RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
202120222023Jaar N+3Jaar N+4Jaar N+5Jaar N+7TOTAAL
VTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredieten
• Posten opgenomen in de lijst van het aantal ambten (ambtenaren en tijdelijke functionarissen)
20 01 02 01 - Zetel en vertegenwoordigingen van de CommissieAD3 0,4563 0,4560,500,076  6.50,988 
AST
20 01 02 03 - EU-delegatiesAD
AST
• Extern personeel 44
20 02 01 en 20 02 02 – Extern personeel – Zetel en vertegenwoordigingen van de CommissieAC30,246 0,656 2 0,16413 1,066 
END
INT 30,246 30,246 60,492 
20 02 03 – Extern personeel - EU-delegatiesAC
AL
END
INT
JPD
Andere HR-begrotingsonderdelen (te vermelden)
Subtotaal HR– RUBRIEK 79 0,948141,358  2,50 0,24025,5 2,546 

Voor de benodigde personele middelen zal een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat reeds voor het beheer van deze actie is toegewezen en/of binnen het DG is herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

Buiten RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
202120222023Jaar N+3Jaar N+4Jaar N+5Jaar N+7TOTAAL
VTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredieten
• Posten opgenomen in de lijst van het aantal ambten (ambtenaren en tijdelijke functionarissen)
01 01 01 01 Onderzoek door derden 45

01 01 01 11 Eigen onderzoek

Andere (geef aan welke)
AD
AST
• Extern personeel 46
Extern personeel uit beleidskredieten (vroegere “BA” -onderdelen).- zetel
AC
END
INT
- EU-delegaties
AC
AL
END
INT
JPD
01 01 01 02 Onderzoek door derden

01 01 01 12 Eigen onderzoek

Andere (geef aan welke) 47
AC
END
INT
Andere HR-begrotingsonderdelen (te vermelden)
Subtotaal HR– Buiten RUBRIEK 7
Totaal HR (alle rubrieken van het MFK)

Voor de benodigde personele middelen zal een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat reeds voor het beheer van deze actie is toegewezen en/of binnen het DG is herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

Voor de benodigde personele middelen zal gedeeltelijk een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat binnen het DG is herverdeeld voor aanvullende toewijzing van vier arbeidscontractanten, die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.


2. Kosten van andere administratieve uitgaven

Voor het voorstel/initiatief zijn geen administratieve kredieten nodig

x    Voor het voorstel/initiatief zijn administratieve kredieten nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:


miljoen EUR (tot op drie decimalen)

RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
202120222023Jaar N+3Jaar N+4Jaar N+5Jaar N+7Totaal
Op de zetel of op het grondgebied van de EU:
20 02 06 01 – Dienstreizen en representatie0,012 0,012
20 02 06 02 – Conferenties en vergaderingen
20 02 06 03 Comités 48
20 02 06 04 – Studies en adviezen
20 04 – Uitgaven die verband houden met informatie- en communicatietechnologie 49  
Andere niet HR-begrotingsonderdelen (te vermelden waar nodig)
EU-delegaties
20 02 07 01 – Dienstreizen, conferenties en representatie
20 02 07 02 – Bijscholing van personeel
20 03 05 — Infrastructuur en logistiek
Andere niet HR-begrotingsonderdelen (te vermelden waar nodig)
Subtotaal Andere– RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
 0,0120,012


De benodigde administratieve kredieten zullen worden gefinancierd uit de kredieten die reeds voor het beheer van deze actie zijn toegewezen en/of zijn herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de bestaande budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.


miljoen EUR (tot op drie decimalen)

Buiten RUBRIEK 7 

van het meerjarig financieel kader
Jaar N 50Jaar N+1Jaar N+2Jaar N+3Jaar N+4Jaar N+5Jaar N+7Totaal
Uitgaven voor technische en administratieve bijstand (exclusief extern personeel) uit beleidskredieten (vroegere “BA”-onderdelen):
- zetel
- EU-delegaties
Overige beheersuitgaven voor onderzoek
IT-uitgavenbeleid inzake operationele programma’s 51  
IT-bedrijfsuitgaven inzake operationele programma’s 52
Andere niet HR-begrotingsonderdelen (te vermelden waar nodig)
Subtotaal Andere– Buiten RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
Totale andere administratieve uitgaven (alle MFK-rubrieken)


3. Totale administratieve kosten (alle MFK-rubrieken)


miljoen EUR (tot op drie decimalen)

SamenvattingJaar 2021Jaar 2022Jaar 2023Jaar N+3Jaar N+4Jaar N+5Jaar N+7Totaal
Rubriek 7 - Personele middelen0,948 1,3580,2402,546
Rubriek 7 — Andere administratieve uitgaven0,012  0,012
Subtotaal rubriek 7
Buiten rubriek 7 - Personele middelen
Buiten rubriek 7 — Andere administratieve uitgaven
Subtotaal andere rubrieken
TOTAAL

RUBRIEK 7 en buiten RUBRIEK 7
0,9481,3700,2402,558


De benodigde administratieve kredieten zullen worden gefinancierd uit de kredieten die reeds voor het beheer van deze actie zijn toegewezen en/of zijn herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de bestaande budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

4. Voor kostenramingen gebruikte berekeningsmethoden

4.1. Personele middelen


In dit deel wordt de berekeningsmethode toegelicht die is gebruikt om de benodigde personele middelen te ramen (veronderstelde werklast, bijzondere taken (Sysper 2-taakprofielen, personeelscategorieën en overeenkomstige gemiddelde kosten)

RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader
NB: De gemiddelde kosten van elke personeelscategorie op het hoofdkantoor zijn te vinden op BudgWeb:

https://myintracomm.ec.europa.eu/budgweb/EN/pre/legalbasis/Pages/pre-040-020_preparation.aspx
• Ambtenaren en tijdelijk personeel


3.00 VTE in 2021 voor de voorbereiding van het Jaar


3 VTE in 2022 voor de coördinatie van de activiteiten


0,5 VTE in 2023 voor de eindverslagen

• Extern personeel


3 arbeidscontractanten en 3 interimarissen voor de voorbereiding van het Jaar in een periode van 3-4 maanden


8 arbeidscontractanten in 2022 en 3 interimarissen om alle activiteiten uit te voeren en links met DG’s en belanghebbenden te onderhouden


2 arbeidscontractanten in 2023 om te helpen bij de definitieve verslaglegging en conclusie van de activiteiten


Buiten RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader
• Alleen uit de begroting voor onderzoek gefinancierde posten 

• Extern personeel



4.2. Andere administratieve uitgaven


Verstrek gegevens over de voor elk begrotingsonderdeel gebruikte berekeningsmethode

en meer in het bijzonder over de achterliggende aannamen (bv. aantal vergaderingen per jaar, gemiddelde kosten, enz.)

RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader

Ongeveer tien dienstreizen in de lidstaten in 2022. 


Buiten RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader


(1) OESO, 2020. Youth and Covid-19. Response, Recovery and resilience. OESO, 2020. IAO, 2020. Covid and Youth. Impacts on Jobs, Education, Rights and mental Well-being. Eurostat, 2020. Being young in Europe today – health.
(2) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=OJ:C:2018:456:FULL
(3) https://europa.eu/youth/strategy/european-youth-goals_nl
(4) https://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=22829&langId=nl
(5) https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1223&langId=nl
(6) https://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=23699&langId=en  
(7) https://ec.europa.eu/info/policies/justice-and-fundamental-rights/rights-child/eu-strategy-rights-child-and-european-child-guarantee_en
(8) PB C van , blz. .
(9) PB C van , blz. .
(10) Verklaring en stappenplan van Bratislava - Consilium (europa.eu)
(11) De Verklaring van Rome (europa.eu)
(12) soteu_2021_address_nl_1.pdf (europa.eu)  
(13) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:52020DC0790&from=EN
(14) 21252030 Agenda for Sustainable Development web.pdf (un.org)
(15) pdf (europa.eu)
(16) Aangenomen teksten - Versterking van de jongerengarantie - Donderdag 8 oktober 2020 (europa.eu)
(17) pdf (europa.eu)  
(18) Aangenomen teksten - De gevolgen van COVID-19 voor jongeren en sport - Woensdag 10 februari 2021 (europa.eu)
(19) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=uriserv:OJ.C_.2020.415.01.0001.01.ENG  
(20) pdf (europa.eu)  
(21) Conclusies van de Raad over slim jeugdwerk (europa.eu)  
(22) Conclusies van de Raad en de vertegenwoordigers van de regeringen der lidstaten, in het kader van de Raad bijeen, over digitaal jeugdwerk 2019/C 414/02 - Bureau voor publicaties van de EU (europa.eu)  
(23) Overeenkomst van Parijs Klimaatactie (europa.eu)  
(24) Een Europese Green Deal | Europese Commissie (europa.eu)
(25) Het EU-plan voor een groene transitie - Consilium (europa.eu)
(26) Aangenomen teksten - Doeltreffende maatregelen voor een “groen” Erasmus+, Creatief Europa en het Europees Solidariteitskorps - Dinsdag 15 september 2020 (europa.eu)
(27) text_nl.pdf (europa.eu)
(28) COM(2021) 142 final.
(29) Aanbeveling van de Raad van 14 juni 2021 (EU)2021/1004.
(30) In de zin van artikel 58, lid 2, punt a) of b), van het Financieel Reglement.
(31) Nadere gegevens over de beheersvormen en verwijzingen naar het Financieel Reglement zijn beschikbaar op BudgWeb: https://myintracomm.ec.europa.eu/budgweb/EN/man/budgmanag/Pages/budgmanag.aspx  
(32) GK = gesplitste kredieten/ NGK = niet-gesplitste kredieten.
(33) EVA: Europese Vrijhandelsassociatie.
(34) Kandidaat-lidstaten en, in voorkomend geval, potentiële kandidaten van de Westelijke Balkan.
(35) Het jaar N is het jaar waarin met de uitvoering van het voorstel/initiatief wordt begonnen. Vervang “N” door het verwachte eerste jaar van uitvoering (bijvoorbeeld: 2021). Hetzelfde voor de volgende jaren.
(36) Outputs zijn de te verstrekken producten en diensten (bv. aantal gefinancierde studentenuitwisselingen, aantal km aangelegde wegen enz.).
(37) Zoals beschreven in punt 1.4.2. “Specifieke doelstelling(en)…”
(38) Het jaar N is het jaar waarin met de uitvoering van het voorstel/initiatief wordt begonnen. Vervang “N” door het verwachte eerste jaar van uitvoering (bijvoorbeeld: 2021). Hetzelfde voor de volgende jaren.
(39) Technische en/of administratieve bijstand en uitgaven ter ondersteuning van de uitvoering van programma’s en/of acties van de EU (vroegere “BA”-onderdelen), onderzoek door derden, eigen onderzoek.
(40) AC= Agent Contractuel (arbeidscontractant); AL = Agent Local (plaatselijk functionaris); END = Expert National Détaché (gedetacheerd nationaal deskundige); INT = Intérimaire (uitzendkracht); JPD = Junior Professionals in Delegations (jonge deskundige in delegaties).
(41) Subplafond voor extern personeel uit beleidskredieten (vroegere “BA”-onderdelen).
(42) Het jaar N is het jaar waarin met de uitvoering van het voorstel/initiatief wordt begonnen. Vervang “N” door het verwachte eerste jaar van uitvoering (bijvoorbeeld: 2021). Hetzelfde voor de volgende jaren.
(43) Voor traditionele eigen middelen (douanerechten en suikerheffingen) moeten nettobedragen worden vermeld, d.w.z. na aftrek van 20 % aan inningskosten.
(44) AC= Agent Contractuel (arbeidscontractant); AL = Agent Local (plaatselijk functionaris); END = Expert National Détaché (gedetacheerd nationaal deskundige); INT= Intérimaire (uitzendkracht); JPD = Junior Professionals in Delegations (jonge deskundige in delegaties).
(45) Betrokken begrotingsonderdeel kiezen, of een ander aanduiden, indien nodig; indien het om meer begrotingsonderdelen gaat, moet het personeel per betrokken begrotingsonderdeel worden uitgesplitst.
(46) AC= Agent Contractuel (arbeidscontractant); AL = Agent Local (plaatselijk functionaris); END = Expert National Détaché (gedetacheerd nationaal deskundige); INT= Intérimaire (uitzendkracht); JPD = Junior Professionals in Delegations (jonge deskundige in delegaties).
(47) Betrokken begrotingsonderdeel kiezen, of een ander aanduiden, indien nodig; indien het om meer begrotingsonderdelen gaat, moet het personeel per betrokken begrotingsonderdeel worden uitgesplitst.
(48) Specificeer het soort comité en de groep waartoe het behoort.
(49) Hiervoor is advies van DG DIGIT – IT Investments Team vereist (zie de Guidelines on Financing of IT, C(2020)6126 final van 10.9.2020, blz. 7)
(50) Het jaar N is het jaar waarin met de uitvoering van het voorstel/initiatief wordt begonnen. Vervang “N” door het verwachte eerste jaar van uitvoering (bijvoorbeeld: 2021). Hetzelfde voor de volgende jaren.
(51) Hiervoor is advies van DG DIGIT – IT Investments Team vereist (zie de Guidelines on Financing of IT, C(2020)6126 final van 10.9.2020, blz. 7)
(52) Dit omvat lokale administratieve systemen en bijdragen aan de cofinanciering van IT-bedrijfssystemen (zie de Guidelines on Financing of IT, C(2020)6126 final van 10.9.2020)