Besluit 2012/88 - Technische specificatie inzake interoperabiliteit van de subsystemen besturing en seingeving van het trans-Europese spoorwegsysteem - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
Inhoudsopgave
officiële titel
2012/88/EU: Besluit van de Commissie van 25 januari 2012 betreffende de technische specificatie inzake interoperabiliteit van de subsystemen besturing en seingeving van het trans-Europese spoorwegsysteem (Kennisgeving geschied onder nummer C(2012) 172) Voor de EER relevante tekstofficiële Engelstalige titel
2012/88/EU: Commission Decision of 25 January 2012 on the technical specification for interoperability relating to the control-command and signalling subsystems of the trans-European rail system (notified under document C(2012) 172) Text with EEA relevanceRechtsinstrument | Besluit |
---|---|
Wetgevingsnummer | Besluit 2012/88 |
Celex-nummer i | 32012D0088 |
Document | 25-01-2012 |
---|---|
Bekendmaking in Publicatieblad | 23-02-2012; OJ L 51, 23.2.2012,Special edition in Croatian: Chapter 07 Volume 012 |
Inwerkingtreding | 26-01-2012; van kracht datum kennisgeving |
Einde geldigheid | 04-07-2016; opgeheven door 32016R0919 |
Kennisgeving | 26-01-2012 |
23.2.2012 |
NL |
Publicatieblad van de Europese Unie |
L 51/1 |
BESLUIT VAN DE COMMISSIE
van 25 januari 2012
betreffende de technische specificatie inzake interoperabiliteit van de subsystemen besturing en seingeving van het trans-Europese spoorwegsysteem
(Kennisgeving geschied onder nummer C(2012) 172)
(Voor de EER relevante tekst)
(2012/88/EU)
DE EUROPESE COMMISSIE,
Gezien het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie,
Gezien Richtlijn 2008/57/EG van het Europees Parlement en de Raad van 17 juni 2008 betreffende de interoperabiliteit van het spoorwegsysteem in de Gemeenschap (1), en met name de tweede alinea van artikel 6, lid 1,
Overwegende hetgeen volgt:
(1) |
Bij Beschikking 2006/679/EG van de Commissie van 28 maart 2006 betreffende de technische specificaties van het subsysteem besturing en seingeving (CCS) van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem (2) zijn de technische specificaties inzake interoperabiliteit („TSI”) vastgesteld van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem. |
(2) |
Bij Beschikking 2006/860/EG van de Commissie van 7 november 2006 betreffende de technische specificaties inzake interoperabiliteit van het subsysteem besturing en seingeving van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem (3) zijn de TSI vastgesteld van het subsysteem besturing en seingeving van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem. |
(3) |
Niet alleen de essentiële eisen moeten identiek zijn voor de conventionele en hogesnelheidsnetwerken, maar ook de functionele en technische specificaties, de interoperabiliteitsonderdelen en interfaces en de procedures voor de beoordeling van de conformiteit of geschiktheid voor gebruik van de interoperabiliteitsonderdelen of de „EG”-keuring van de subsystemen besturing en seingeving. |
(4) |
De implementatiestrategie moet specifiek blijven voor elk type netwerk en de bestaande eisen voor het conventionele trans-Europese netwerk en het trans-Europese hogesnelheidsnetwerk moeten identiek blijven. Het Europees Spoorwegbureau („Bureau”) kreeg een kadermandaat om bepaalde activiteiten uit te voeren. |
(5) |
Op 31 januari 2011 heeft het Bureau een aanbeveling geformuleerd betreffende de technische specificatie inzake interoperabiliteit van de subsystemen besturing en seingeving van het trans-Europese spoorwegsysteem (4). Dit besluit is op die aanbeveling gebaseerd. |
(6) |
Ter wille van de duidelijkheid moeten de Beschikkingen 2006/679/EG en 2006/860/EG derhalve door dit besluit worden vervangen. |
(7) |
De wijzigingen in de veiligheidseisen (punt 4.2.1 van bijlage III) vloeien voort uit de analyse dat de geldende tekst van de TSI's besturing en seingeving voor interpretatie vatbaar is. De aangebrachte wijzigingen hebben geen negatieve invloed op het algemene veiligheidsniveau. |
(8) |
De installatie van ERTMS/ETCS zou verplicht moeten zijn bij nieuwe treinbeveiligingsinstallaties of de verbetering van de treinbeveiliging als onderdeel van een systeem voor besturing en seingeving bij spoorweginfrastructuurprojecten die financiële EU-bijstand genieten. Die installatie moet in beginsel in het kader van het door de EU gefinancierde project worden uitgevoerd. In sommige gevallen moet echter van deze implementatieregel worden afgeweken. Die afwijking is dan beperkt tot de uitvoeringsstrategie voor de TSI besturing en seingeving. |
(9) |
In het technisch document „Lijst van besturings- en seingevingssystemen van klasse B” heeft het Bureau alle oudere nationale besturings- en seingevingssystemen vermeld („systemen van klasse B”). Die systemen kunnen nog altijd nodig zijn om locomotieven en tractievoertuigen op bepaalde lijnen te laten rijden. |
(10) |
De systemen van klasse B vormen een... |
Lees meer
Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.
Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.
Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de geconsolideerde versie, de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en tot slot de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.
De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.
Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.