Uitvoeringsverordening 2016/1928 - Bepaling van de vervoerde vracht voor andere categorieën schepen dan passagiersschepen, roroschepen en containerschepen overeenkomstig Verordening 2015/757 betreffende de monitoring, de rapportage en de verificatie van kooldioxide-emissies door maritiem vervoer - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
Inhoudsopgave
officiële titel
Uitvoeringsverordening (EU) 2016/1928 van de Commissie van 4 november 2016 betreffende de bepaling van de vervoerde vracht voor andere categorieën schepen dan passagiersschepen, roroschepen en containerschepen overeenkomstig Verordening (EU) 2015/757 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de monitoring, de rapportage en de verificatie van kooldioxide-emissies door maritiem vervoer (Voor de EER relevante tekst )officiële Engelstalige titel
Commission Implementing Regulation (EU) 2016/1928 of 4 November 2016 on determination of cargo carried for categories of ships other than passenger, ro-ro and container ships pursuant to Regulation (EU) 2015/757 of the European Parliament and of the Council on the monitoring, reporting and verification of carbon dioxide emissions from maritime transport (Text with EEA relevance )Rechtsinstrument | Uitvoeringsverordening |
---|---|
Wetgevingsnummer | Uitvoeringsverordening 2016/1928 |
Celex-nummer i | 32016R1928 |
Document | 04-11-2016; Datum goedkeuring |
---|---|
Bekendmaking in Publicatieblad | 05-11-2016; PB L 299 p. 22-25 |
Inwerkingtreding | 25-11-2016; in werking datum publicatie +20 zie art 4 |
Einde geldigheid | 31-12-9999 |
5.11.2016 |
NL |
Publicatieblad van de Europese Unie |
L 299/22 |
UITVOERINGSVERORDENING (EU) 2016/1928 VAN DE COMMISSIE
van 4 november 2016
betreffende de bepaling van de vervoerde vracht voor andere categorieën schepen dan passagiersschepen, roroschepen en containerschepen overeenkomstig Verordening (EU) 2015/757 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de monitoring, de rapportage en de verificatie van kooldioxide-emissies door maritiem vervoer
(Voor de EER relevante tekst)
DE EUROPESE COMMISSIE,
Gezien het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie,
Gezien Verordening (EU) 2015/757 van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2015 betreffende de monitoring, de rapportage en de verificatie van kooldioxide-emissies door maritiem vervoer en tot wijziging van Richtlijn 2009/16/EG (1), en met name bijlage II, deel A, punt 2,
Overwegende hetgeen volgt:
(1) |
De voorschriften voor de monitoring van de vervoerde vracht en andere relevante informatie zijn vastgesteld in bijlage II bij Verordening (EU) 2015/757. De vervoerde vracht voor andere categorieën schepen dan passagiersschepen, roroschepen en containerschepen moet met name worden bepaald overeenkomstig de parameters van punt 1, onder g), van deel A van die bijlage. |
(2) |
Voor olietankers, chemicaliëntankers, gastankers, bulkschepen, koelschepen en combinatieschepen moet ervoor gezorgd worden dat de gemiddelde operationele indicator voor energie-efficiëntie wordt bepaald overeenkomstig de IMO Guidelines for Voluntary Use of the Ship Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI) (2), aangezien deze richtsnoeren de gangbare praktijken in de sector weergeven. |
(3) |
Voor tankers voor vloeibaar aardgas en container/rorovrachtschepen moet de parameter voor de berekening van de vervoerde vracht de gangbare praktijken in de sector weergeven en waarborgen dat de verstrekte informatie klopt en vergelijkbaar is in de tijd. |
(4) |
Voor schepen voor het vervoer van algemene vracht moet de vervoerde vracht worden bepaald met behulp van een specifieke methode die rekening houdt met de voor deze categorie schepen significante variaties van de dichtheid van de lading. Deze gegevens moeten op vrijwillige basis met gegevens kunnen worden aangevuld overeenkomstig de IMO Guidelines for Voluntary Use of the Ship Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI). |
(5) |
Voor schepen voor het vervoer van voertuigen moet de vervoerde vracht worden bepaald met behulp van een flexibele methode op basis van twee verschillende opties. Om de bijzondere relevantie van het volume beter weer te geven, moeten gegevens over een andere aanvullende parameter op vrijwillige basis kunnen worden verstrekt. |
(6) |
Ropaxschepen moeten als een specifiek geval worden beschouwd waarvoor bijzondere voorwaarden gelden. Gezien de gemengde dienstverlening van ropaxschepen en om de gangbare praktijken in de sector beter weer te geven moeten twee parameters voor de vervoerde vracht worden toegepast. |
(7) |
Voor soorten schepen die noch tot de bovengenoemde categorieën behoren, noch onder de in deel A, punt 1, onder d), e) en f), van bijlage II bij Verordening (EU) 2015/757 vermelde categorieën vallen, moet een flexibele methode worden toegestaan om ten volle rekening te kunnen houden met de verscheidenheid van schepen met zeer uiteenlopende soorten ladingen. Om de consistentie en de vergelijkbaarheid van de gegevens in de tijd te waarborgen overeenkomstig artikel 4, lid 3, van Verordening (EU) 2015/757, moet de onderneming de keuze van de meest geschikte parameter voor de vervoerde vracht in het monitoringplan van het schip vermelden en dienovereenkomstig toepassen. |
(8) |
De Commissie heeft de betrokken partijen geraadpleegd over de beste praktijken in de sector met betrekking tot de kwesties... |
Lees meer
Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.
Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.
Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.
De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.
Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.