Motie Bisschop/Van Meenen over het toezichtskader verduidelijken op het punt van de pedagogisch-didactische visie van scholen - Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2022 - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 149 toegevoegd aan wetsvoorstel 35925 VIII - Vaststelling begroting Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2022 i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2022; Motie; Motie van de leden Bisschop en Van Meenen over het toezichtskader verduidelijken op het punt van de pedagogisch-didactische visie van scholen |
---|---|
Documentdatum | 27-01-2022 |
Publicatiedatum | 27-01-2022 |
Nummer | KST35925VIII149 |
Kenmerk | 35925 VIII, nr. 149 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2021
2022
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2022
MOTIE VAN DE LEDEN BISSCHOP EN VAN MEENEN
Voorgesteld 27 januari 2022
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat de inspectie in het onderzoekskader voor het funderend onderwijs als onderdeel van het toezicht positioneert dat de pedagogisch-didactische visie van scholen zichtbaar moet zijn in het dagelijks handelen van leraren, terwijl dit criterium geen basis heeft in de wet, althans niet in die vorm;
constaterende dat de regering onderkent dat slechts toezicht op de naleving van het schoolplan mogelijk is, waaronder begrepen de pedagogisch-didactische visie van de school, voor zover daarbij deugdelijkheidseisen bestaan;
verzoekt de regering de inspectie te vragen het toezichtskader op dit punt te verduidelijken om misverstanden bij scholen te voorkomen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Bisschop Van Meenen
kst-35925-VIII-149 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2022
Tweede Kamer, vergaderjaar 2021-2022, 35 925 VIII, nr. 149