Motie De Graaf over de financiering van scholen en weekendscholen door landen aangesloten bij de OIC onmogelijk maken - Integratiebeleid

Deze motie i is onder nr. 375 toegevoegd aan dossier 32824 - Integratiebeleid.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Integratiebeleid; Motie; Motie van het lid De Graaf over de financiering van scholen en weekendscholen door landen aangesloten bij de OIC onmogelijk maken
Document­datum 29-09-2022
Publicatie­datum 29-09-2022
Nummer KST32824375
Kenmerk 32824, nr. 375
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2022-

2023

32 824

Integratiebeleid

Nr. 375

MOTIE VAN HET LID DE GRAAF

Voorgesteld 29 september 2022

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat er nog steeds weekendscholen in Nederland zijn waar onderwijs in de islam wordt gegeven;

overwegende dat veel van deze scholen worden gefinancierd door instellingen in landen die zijn aangesloten bij de Organisatie van Islamitische Coöperatie, ook wel de OIC;

overwegende het in de geschiedenis bewezen traumatiserende effect van onderricht in totalitaire ideologieën op minderheden of door deze ideologieën aangewezen zondebokken en door deze ideologieën als inferieur beschouwde groepen mensen;

van mening dat onze westerse leidende cultuur de basis dient te zijn van onderricht aan kinderen;

verzoekt de regering om alle financiering van scholen en weekendscholen afkomstig uit bij de OIC aangesloten landen onmogelijk te maken, te verbieden dan wel stop te zetten,

en gaat over tot de orde van de dag.

De Graaf

kst-32824-375 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2022

Tweede Kamer, vergaderjaar 2022-2023, 32 824, nr. 375


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

EU Monitor

Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.

De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.