31 moties in Tweede Kamer bij behandeling van wetsvoorstel 36200 A - Vaststelling begroting Mobiliteitsfonds 2023 - Hoofdinhoud
maandag 28 november 2022
Bij wetsvoorstel 36200 A - Vaststelling begroting Mobiliteitsfonds 2023 zijn 31 moties ondergebracht.
- nr. 15 - Motie Madlener c.s. over voldoende parkeerplaatsen en uitvalswegen bij de aanleg van nieuwe woonwijken
- nr. 16 - Motie Madlener over stoppen met het pesten van de automobilist
- nr. 17 - Motie Madlener over de MIRT-verkenning voor de N57 zo spoedig mogelijk starten
- nr. 18 - Motie Madlener over bij het maken van stikstofberekeningen voor MIRT-projecten rekening houden met de dalende stikstofuitstoot door modernisering van het wegverkeer
- nr. 19 - Motie Koerhuis/Minhas
- nr. 20 - Motie Koerhuis c.s. over 10 miljoen vanuit het MIRT-fonds investeren in weginfrastructuur voor Groningen Airport Eelde en Maastricht Aachen Airport
- nr. 21 - Motie Koerhuis/Minhas over voor het MIRT 2023 onderzoeken hoe de auto en het ov toegankelijker gemaakt kunnen worden voor lage inkomens
- nr. 22 - Motie Minhas c.s. over Hoogwaardig Openbaar Vervoermaatregelen voor de bereikbaarheid van de Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen en de regio Foodvalley
- nr. 23 - Motie Minhas c.s. over het elektrificeren en doortrekken van de spoorlijn Zwolle-Twente-Münster
- nr. 24 - Motie Alkaya/De Hoop over een groter deel van het investeringspakket reserveren voor het oplossen van knelpunten in bestaande ov-infrastructuur in de regio
- nr. 25 - Motie Van Ginneken/Van der Graaf over bij het voorjaars-MIRT 2023 met een concrete routekaart komen voor de bereikbaarheid van Zeeland
- nr. 26 - Motie Van Ginneken/Minhas over in kaart brengen hoe private en coöperatieve vormen van vervoer van werknemers ondersteund kunnen worden
- nr. 27 - Motie Van Ginneken/Van der Graaf over een prioriteitenlijst opstellen voor de slechtst bereikbare onderwijs-, zorg- en werkgelegenheidsclusters
- nr. 28 - Motie Van Ginneken c.s. over de herijking van de kengetallen voortvarend oppakken
- nr. 29 - Motie De Hoop c.s. over de door ProRail veroorzaakte meerkosten bij de Maaslijn
- nr. 30 - Motie De Hoop c.s. over de mogelijkheid van het reactiveren van spoorlijnen in Nederland inclusief grensoverschrijdende trajecten
- nr. 31 - Motie Van der Molen c.s. over een bod van de regio voor de Bodegravenboog serieus bezien
- nr. 32 - Motie Van der Molen c.s. over mogelijke stappen om de N9 verkeersveiliger te maken
- nr. 33 - Motie Van der Molen c.s. over een keervoorziening in de vorm van een passeerspoor bij Harderwijk
- nr. 34 - Motie Van der Molen/Koerhuis over een plan van aanpak voor de overlast voor woon-werkverkeer op Goeree-Overflakkee
- nr. 35 - Motie Van der Molen c.s. over de overlast van het dichtgaan van het spoor tussen Almere en Zwolle voor reizigers beperken
- nr. 36 - Motie Van der Molen c.s. over aandringen bij NS op zo snel mogelijk opschalen op het traject Breda-Amsterdam
- nr. 37 - Motie Kröger c.s. over de aanbevelingen uit het addendum Brede Welvaart over vervolgonderzoek overnemen
- nr. 38 - Motie Kröger/De Hoop over middelen reserveren voor een landelijk dekkend netwerk van doorfietsroutes
- nr. 39 - Motie Kröger over de eerder geprioriteerde zeven MIRT-projecten langs de meetlat leggen van de nieuwe MIRT-spelregels
- nr. 40 - Motie Van der Graaf c.s. over een zelfstandig MIRT-onderzoek naar de Nedersaksenlijn
- nr. 41 - Motie Van der Graaf c.s. over tijdelijke verkeersveiligheidsmaatregelen voor zeer onveilige N-wegen
- nr. 42 - Motie Van der Graaf/De Hoop over meer grip krijgen op de concessiekosten
- nr. 43 - Motie Van der Graaf/Van der Molen over ondersteuning van het Rijk bij de instandhouding van de Zeelandbrug
- nr. 44 - Motie Stoffer/Minhas over een afwegingskader voor planvorming en investeringsbeslissingen in het kader van het MIRT
- nr. 45 - Motie Stoffer c.s. over de tijdelijke rijbaanscheiding op de N50 zo vroeg mogelijk in 2023 realiseren
Meer over ...