Motie De Hoop over in het Masterplan basisvaardigheden afrekenbare doelen vastleggen voor verbeterde beheersing van taal en rekenen - Primair Onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 657 toegevoegd aan dossier 31293 - Primair Onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Primair Onderwijs; Motie; Motie van het lid De Hoop over in het Masterplan basisvaardigheden afrekenbare doelen vastleggen voor verbeterde beheersing van taal en rekenen |
---|---|
Documentdatum | 01-02-2023 |
Publicatiedatum | 01-02-2023 |
Nummer | KST31293657 |
Kenmerk | 31293, nr. 657 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2022-
2023
31 293
Primair Onderwijs
Nr. 657
MOTIE VAN HET LID DE HOOP
Voorgesteld 1 februari 2023
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
van oordeel dat het van groot belang is dat de gelden die worden aangewend voor de uitvoering van het Masterplan basisvaardigheden niet alleen worden besteed, maar ook vooral effect sorteren in termen van een betere beheersing van de basisvaardigheden door scholieren in het basisen voortgezet onderwijs;
overwegende dat basisvaardigheden ten dele relatief makkelijk meetbaar zijn, maar ten dele ook moeilijk meetbaar zijn;
constaterende dat ook de dramatisch gekelderde plaats van Nederland in de rankings van de PISA- en de PIRLS-onderzoeken een veeg teken aan de wand vormt, maar niet helemaal alles zegt;
verzoekt de Minister om bij zijn Masterplan basisvaardigheden - op een zeker abstractieniveau - afrekenbare doelen vast te leggen in termen van een verbeterde beheersing van de basisvaardigheden voor taal en rekenen door scholieren in het reguliere basis- en voortgezet onderwijs,
en gaat over tot de orde van de dag.
De Hoop
kst-31293-657 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2023
Tweede Kamer, vergaderjaar 2022-2023, 31 293, nr. 657