Motie Peters/Paul over een onderzoek naar waarom vertrekkende docenten het onderwijs verlaten - Werken in het onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 452 toegevoegd aan dossier 27923 - Werken in het onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Werken in het onderwijs; Motie; Motie van de leden Peters en Paul over een onderzoek naar waarom vertrekkende docenten het onderwijs verlaten |
---|---|
Documentdatum | 01-02-2023 |
Publicatiedatum | 01-02-2023 |
Nummer | KST27923452 |
Kenmerk | 27923, nr. 452 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2022-2023
MOTIE VAN DE LEDEN PETERS EN PAUL
Voorgesteld 1 februari 2023 De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat het onderwijs te veel is verworden tot een survival of the fittest, tot een sport voor individuen die het in hun eentje zouden moeten kunnen rooien, waardoor de uitstroom van teleurgestelde zijinstromers en starters belachelijk hoog is;
constaterende dat tegen deze uitval niet valt op te leiden;
verzoekt de regering om onderzoek te doen bij een representatief aantal vertrekkende docenten waarom ze het onderwijs verlaten;
verzoekt de regering om de Kamer hierover voor de begrotingsbehandeling te informeren,
en gaat over tot de orde van de dag.
Peters
Paul
kst-27923-452 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2023
Tweede Kamer, vergaderjaar 2022-2023, 27 923, nr. 452