Motie Peters/Paul over een onderzoek naar waarom vertrekkende docenten het onderwijs verlaten - Werken in het onderwijs

Deze motie i is onder nr. 452 toegevoegd aan dossier 27923 - Werken in het onderwijs.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Werken in het onderwijs; Motie; Motie van de leden Peters en Paul over een onderzoek naar waarom vertrekkende docenten het onderwijs verlaten
Document­datum 01-02-2023
Publicatie­datum 01-02-2023
Nummer KST27923452
Kenmerk 27923, nr. 452
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2022-2023

27 923

Werken in het onderwijs

Nr. 452

MOTIE VAN DE LEDEN PETERS EN PAUL

Voorgesteld 1 februari 2023 De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat het onderwijs te veel is verworden tot een survival of the fittest, tot een sport voor individuen die het in hun eentje zouden moeten kunnen rooien, waardoor de uitstroom van teleurgestelde zijinstromers en starters belachelijk hoog is;

constaterende dat tegen deze uitval niet valt op te leiden;

verzoekt de regering om onderzoek te doen bij een representatief aantal vertrekkende docenten waarom ze het onderwijs verlaten;

verzoekt de regering om de Kamer hierover voor de begrotingsbehandeling te informeren,

en gaat over tot de orde van de dag.

Peters

Paul

kst-27923-452 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2023

Tweede Kamer, vergaderjaar 2022-2023, 27 923, nr. 452


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

EU Monitor

Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.

De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.