Motie Peters/Beertema over een gesprek met ouders, onderwijs en wetenschap over hoe smartphones het beste uit het klaslokaal geweerd kunnen worden - Digitale leermiddelen - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 49 toegevoegd aan dossier 32034 - Digitale leermiddelen.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Digitale leermiddelen; Motie; Motie van de leden Peters en Beertema over een gesprek met ouders, onderwijs en wetenschap over hoe smartphones het beste uit het klaslokaal geweerd kunnen worden |
---|---|
Documentdatum | 01-02-2023 |
Publicatiedatum | 01-02-2023 |
Nummer | KST3203449 |
Kenmerk | 32034, nr. 49 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2022-2023
32 034
MOTIE VAN DE LEDEN PETERS EN BEERTEMA
Voorgesteld 1 februari 2023 De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat smartphones ontworpen zijn om de aandacht te grijpen en vast te houden en daardoor verslavend en vrijwel niet te negeren zijn;
overwegende dat een mens niet kan multitasken en dat het goed volgen van onderwijs met een smartphone in de buurt feitelijk onmogelijk is;
constaterende dat er maatschappelijk brede consensus ontstaat over het feit dat smartphones in de klas zeer problematisch zijn;
verzoekt het kabinet in gesprek te gaan met ouders, onderwijs en wetenschap over de vraag op welke manier smartphones het beste uit het klaslokaal geweerd kunnen worden en of een landelijk verbod helpend is, en de Kamer over de uitkomsten hiervan nog voor het zomerreces te informeren,
en gaat over tot de orde van de dag.
Peters
Beertema
kst-32034-49 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2023
Tweede Kamer, vergaderjaar 2022-2023, 32 034, nr. 49