Motie Dekker-Abdulaziz/Van Meenen over een AI-strategie ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs - Digitale leermiddelen

Deze motie i is onder nr. 45 toegevoegd aan dossier 32034 - Digitale leermiddelen.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Digitale leermiddelen; Motie; Motie van de leden Dekker-Abdulaziz en Van Meenen over een AI-strategie ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs
Document­datum 01-02-2023
Publicatie­datum 01-02-2023
Nummer KST3203445
Kenmerk 32034, nr. 45
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2022-

2023

32 034

Digitale leermiddelen

Nr. 45

MOTIE VAN DE LEDEN DEKKER-ABDULAZIZ EN VAN MEENEN

Voorgesteld 1 februari 2023

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat het ontwikkelen van een AI-strategie voor het onderwijs van groot belang is om de mogelijke negatieve effecten van AI op het onderwijs te minimaliseren en de positieve effecten te maximaliseren;

constaterende dat het van belang is om te zorgen dat het onderwijs blijft voldoen aan de behoefte van onze maatschappij en aan de toekomstige arbeidsmarkt;

verzoekt het kabinet om op korte termijn een AI-strategie te ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs, en de Kamer op de hoogte te houden van de voortgang van deze strategie,

en gaat over tot de orde van de dag.

Dekker-Abdulaziz Van Meenen

kst-32034-45 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2023

Tweede Kamer, vergaderjaar 2022-2023, 32 034, nr. 45


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

EU Monitor

Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.

De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.