Motie Dekker-Abdulaziz/Van Meenen over een AI-strategie ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs - Digitale leermiddelen - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 45 toegevoegd aan dossier 32034 - Digitale leermiddelen.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Digitale leermiddelen; Motie; Motie van de leden Dekker-Abdulaziz en Van Meenen over een AI-strategie ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs |
---|---|
Documentdatum | 01-02-2023 |
Publicatiedatum | 01-02-2023 |
Nummer | KST3203445 |
Kenmerk | 32034, nr. 45 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2022-
2023
32 034
MOTIE VAN DE LEDEN DEKKER-ABDULAZIZ EN VAN MEENEN
Voorgesteld 1 februari 2023
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat het ontwikkelen van een AI-strategie voor het onderwijs van groot belang is om de mogelijke negatieve effecten van AI op het onderwijs te minimaliseren en de positieve effecten te maximaliseren;
constaterende dat het van belang is om te zorgen dat het onderwijs blijft voldoen aan de behoefte van onze maatschappij en aan de toekomstige arbeidsmarkt;
verzoekt het kabinet om op korte termijn een AI-strategie te ontwikkelen met betrekking tot de impact van AI op het onderwijs, en de Kamer op de hoogte te houden van de voortgang van deze strategie,
en gaat over tot de orde van de dag.
Dekker-Abdulaziz Van Meenen
kst-32034-45 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2023
Tweede Kamer, vergaderjaar 2022-2023, 32 034, nr. 45