Motie El Yassini/Van Baarle over een plan om instellingen van primair en voortgezet onderwijs veel beter te laten aansluiten bij SIVON - Digitale leermiddelen

Deze motie i is onder nr. 42 toegevoegd aan dossier 32034 - Digitale leermiddelen.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Digitale leermiddelen; Motie; Motie van de leden El Yassini en Van Baarle over een plan om instellingen van primair en voortgezet onderwijs veel beter te laten aansluiten bij SIVON
Document­datum 01-02-2023
Publicatie­datum 01-02-2023
Nummer KST3203442
Kenmerk 32034, nr. 42
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2022-

2023

32 034

Digitale leermiddelen

Nr. 42

MOTIE VAN DE LEDEN EL YASSINI EN VAN BAARLE

Voorgesteld 1 februari 2023

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat het aantal voorbeelden van hacks en cyberaanvallen op p.o.- en vo-scholen groeit;

constaterende dat deze hacks en cyberaanvallen significante maatschappelijke en financiële gevolgen hebben voor leerlingen, leraren en onderwijsinstellingen;

overwegende dat er met de coöperatieve vereniging van schoolbesturen SIVON en met Kennisnet al een infrastructuur bestaat om veilige en goede digitalisering te realiseren;

overwegende dat het onwenselijk is dat elke school zelf het wiel opnieuw probeert uit te vinden op het gebied van veilige en goede digitalisering;

verzoekt de regering om met een plan te komen om primair- en voortge-zetonderwijsinstellingen veel beter aan te laten sluiten bij SIVON,

en gaat over tot de orde van de dag.

El Yassini Van Baarle

kst-32034-42 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2023

Tweede Kamer, vergaderjaar 2022-2023, 32 034, nr. 42


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

EU Monitor

Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.

De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.