Besluit 2004/447 - Wijziging van bijlage A bij Beschikking 2002/731/EG en tot vaststelling van de belangrijkste eigenschappen van systemen van klasse A (ERMTS) van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem, zoals bedoeld in Richtlijn 2001/16/EG

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

1.

Stand van zaken

Deze beschikking was geldig tot 28 september 2006 en moest uiterlijk op 30 april 2004 zijn omgezet in nationale regelgeving.

2.

Kerngegevens

officiële titel

Beschikking 2004/447/EG van de Commissie van 29 april 2004 tot wijziging van bijlage A bij Beschikking 2002/731/EG en tot vaststelling van de belangrijkste eigenschappen van systemen van klasse A (ERMTS) van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem, zoals bedoeld in Richtlijn 2001/16/EG van het Europees Parlement en de Raad

officiële Engelstalige titel

Commission Decision 2004/447/EC of 29 April 2004 modifying Annex A to Decision 2002/731/EC of 30 May 2002 and establishing the main characteristics of Class A system (ERTMS) of the control-command and signalling subsystem of the trans-European conventional rail system referred to in Directive 2001/16/EC of the European Parliament and of the Council
 
Rechtsinstrument Beschikking
Wetgevingsnummer Besluit 2004/447
Celex-nummer i 32004D0447

3.

Key dates

Document 29-04-2004
Bekendmaking in Publicatieblad 30-04-2004; Special edition in Slovenian: Chapter 13 Volume 034,Special edition in Romanian: Chapter 13 Volume 045,Special edition in Croatian: Chapter 13 Volume 002,OJ L 155, 30.4.2004,Special edition in Lithuanian: Chapter 13 Volume 034,Special edition in Bulgarian: Chapter 13 Volume 045,Special edition in Polish: Chapter 13 Volume 034,Special edition in Czech: Chapter 13 Volume 034,Special edition in Estonian: Chapter 13 Volume 034,Special edition in Hungarian: Chapter 13 Volume 034,Special edition in Slovak: Chapter 13 Volume 034,Special edition in Maltese: Chapter 13 Volume 034,Special edition in Latvian: Chapter 13 Volume 034
Inwerkingtreding 30-04-2004; van kracht datum kennisgeving
Einde geldigheid 28-09-2006; gedeeltelijk einde van de geldigheid art. 2 opgeheven door 32006D0679
06-11-2006; gedeeltelijk einde van de geldigheid art. 1 stilzwijgende opheffing door 32006D0860
Kennisgeving 30-04-2004; {titleAndReference.draft.disclaimer.new|http://publications.europa.eu/resource/authority/fd_365/titleAndReference.draft.disclaimer.new}

4.

Wettekst

30.4.2004 I NLPublicatieblad van de Europese Unie L 155/67

5.

BESCHIKKING VAN DE COMMISSIE van 29 april 2004

tot wijziging van bijlage A bij Beschikking 2002/731/EG en tot vaststelling van de belangrijkste eigenschappen van systemen van klasse A (ERMTS) van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem, zoals bedoeld in Richtlijn 2001/16/EG van het Europees Parlement en de Raad

(Kennisgeving geschied onder nummer C(2004) 1558)

6.

(Voor de EER relevante tekst)

(2004/446/EG)

DE COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,

Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap,

Gelet op Richtlijn 96/48/EG van de Raad van 23 juli 1996 betreffende de interoperabiliteit van het trans-Europees hogesnelheidsspoorwegsysteem1, en met name op artikel 6, lid 2,

Gelet op Richtlijn 2001/16/EG van het Europees Parlement en de Raad van 19 maart 2001 betreffende de interoperabiliteit van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem2, en met name op artikel 6, lid 1,

Overwegende hetgeen volgt:

  • (1) 
    Deze beschikking heeft betrekking op infrastructuur en rijdend materieel die aan de Richtlijnen 96/48/EG en 2001/16/EG zijn onderworpen en in bedrijf worden gesteld na de datum waarop deze beschikking in werking treedt.
  • (2) 
    Deze beschikking dient in de eerste plaats als leidraad voor de technische keuzen van de overheidsdiensten die belast zijn met het plannen, bouwen, vernieuwen, verbeteren en exploiteren van de infrastructuur en het rijdend materieel zoals hierboven bedoeld.
  • (3) 
    Deze beschikking heeft in de tweede plaats tot doel bijlage A bij Beschikking 2002/731/EG van de Commissie betreffende het subsysteem besturing en seingeving van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem (TSI B&S-HS) bij te werken.
  • (4) 
    Deze beschikking heeft in de derde plaats tot doel een definitieve referentie vast te stellen voor de reeks specificaties die in aanmerking moeten worden genomen in het kader van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem, zoals bedoeld in artikel 6, lid 1, van Richtlijn 2001/16/EG. Daarbij wordt niet uitgesloten dat deze parameters moeten worden gevalideerd en, zo nodig, gewijzigd, bijgewerkt en aangepast in de desbetreffende TSI (TSI B&S-CS), die moet worden vastgesteld overeenkomstig Richtlijn 2001/16/EG. Deze parameters kunnen eveneens worden bijgewerkt in het kader van de herziening van de TSI's, zoals bedoeld in deze richtlijn en overwegende het advies dat is uitgebracht in het kader van de Change Control Management procedure waarin is voorzien in de TSI B&S-HS.
  • (5) 
    Overeenkomstig artikel 2, onder c), van Richtlijn 96/48/EG is het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem onderverdeeld in structurele en functionele subsystemen. Voor elk subsysteem dient een technische specificatie inzake interoperabiliteit (TSI) te gelden.
  • (6) 
    Bij Beschikking 2002/731/EG is de TSI inzake het subsysteem besturing en seingeving van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem (TSI B&S-HS) vastgesteld.
  • (7) 
    Het bij artikel 21 van Richtlijn 96/48/EG ingestelde comite (hierna „het Comite” te noemen) heeft de Europese Associatie voor Spoorweginteroperabiliteit (hierna de „AEIF” te noemen) aangesteld als de representatieve gemeenschappelijke instantie.
  • (8) 
    De representatieve gemeenschappelijke instantie wordt ermee belast de herziening en de bijwerking van de TSI's voor te bereiden en aanbevelingen ter zake aan het in artikel 21 bedoelde comite te doen, teneinde rekening te houden met de ontwikkeling van de techniek en de maatschappelijke eisen.
  • (9) 
    De AEIF heeft opdracht gekregen de TSI B&S-HS te herzien.
  • (10) 
    Ingevolge de technologische ontwikkeling en de feedback van de eerste reeks van praktische toepassingen wordt het noodzakelijk geacht de specificaties in...

Lees meer

Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.

 

9.

Bronnen en disclaimer

Zie voor uitgebreidere informatie eventueel ook de volgende voor dit dossier gebruikte bronnen:

Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.

 

10.

Uitgebreide versie

Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de geconsolideerde versie, de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en tot slot de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.

De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.

11.

EU Monitor

Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.

De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.