Verordening 2006/62 - Technische specificaties voor interoperabiliteit inzake het subsysteem Telematicatoepassingen voor goederenvervoer van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
Inhoudsopgave
officiële titel
Verordening (EG) nr. 62/2006 van de Commissie van 23 december 2005 betreffende de technische specificaties voor interoperabiliteit inzake het subsysteem Telematicatoepassingen voor goederenvervoer van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteemofficiële Engelstalige titel
Commission Regulation (EC) No 62/2006 of 23 December 2005 concerning the technical specification for interoperability relating to the telematic applications for freight subsystem of the trans-European conventional rail systemRechtsinstrument | Verordening |
---|---|
Wetgevingsnummer | Verordening 2006/62 |
Celex-nummer i | 32006R0062 |
Document | 23-12-2005 |
---|---|
Bekendmaking in Publicatieblad | 18-01-2006; Special edition in Bulgarian: Chapter 13 Volume 051,OJ L 13, 18.1.2006,Special edition in Croatian: Chapter 13 Volume 016,Special edition in Romanian: Chapter 13 Volume 051 |
Inwerkingtreding | 19-01-2006; in werking datum publicatie + 1 zie art 5 |
Einde geldigheid | 31-12-2014; opgeheven door 32014R1305 |
18.1.2006 |
NL |
Publicatieblad van de Europese Unie |
L 13/1 |
VERORDENING (EG) Nr. 62/2006 VAN DE COMMISSIE
van 23 december 2005
betreffende de technische specificaties voor interoperabiliteit inzake het subsysteem „Telematicatoepassingen voor goederenvervoer” van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem
(Voor de EER relevante tekst)
DE COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,
Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap,
Gelet op Richtlijn 2001/16/EG van het Europees Parlement en de Raad van 19 maart 2001 betreffende de interoperabiliteit van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem (1), en met name op artikel 6, lid 1,
Overwegende hetgeen volgt:
(1) |
Overeenkomstig artikel 2, onder c), van Richtlijn 2001/16/EG wordt het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem onderverdeeld in structurele en functionele subsystemen. Voor elk subsysteem dient een technische specificatie voor interoperabiliteit (TSI) te worden vastgesteld. |
(2) |
Als eerste stap voor de vaststelling van een TSI wordt een ontwerp-TSI opgesteld door de Europese Associatie voor Spoorinteroperabiliteit (AEIF) die is aangewezen als representatieve gemeenschappelijke instantie. |
(3) |
De AEIF heeft de opdracht gekregen een ontwerp-TSI vast te stellen voor het subsysteem „Telematicatoepassingen voor goederenvervoer” overeenkomstig artikel 6, lid 1, van Richtlijn 2001/16/EG. De fundamentele parameters van deze ontwerp-TSI werden goedgekeurd bij Beschikking 2004/446/EG van de Commissie van 29 april 2004 tot vaststelling van de fundamentele parameters van de technische specificaties voor interoperabiliteit inzake geluidsemissies, goederenwagens en telematicatoepassingen voor goederenvervoer als bedoeld in Richtlijn 2001/16/EG van het Europees Parlement en de Raad (2). |
(4) |
Bij de ontwerp-TSI op basis van de fundamentele parameters was een inleidend rapport met een kosten-batenanalyse gevoegd dat werd opgesteld overeenkomstig artikel 6, lid 5, van Richtlijn 2001/16/EG. |
(5) |
De ontwerp-TSI werd in het licht van het inleidende rapport onderzocht door het comité dat is ingesteld op grond van artikel 21 van Richtlijn 96/48//EG van de Raad van 23 juli 1996 betreffende de interoperabiliteit van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem (3). |
(6) |
Overeenkomstig artikel 1 van Richtlijn 2001/16/EG worden voor de verwezenlijking van de interoperabiliteit van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem voorwaarden gesteld zowel aan het ontwerp, de aanleg, de herinrichting, de vernieuwing en de exploitatie van de infrastructuur als aan het rollend materieel, d.w.z. aan de onderdelen die bijdragen tot de werking van het systeem en die na de datum van inwerkingtreding van deze richtlijn in gebruik zullen worden genomen. Ook de efficiënte interconnectie van de informatie- en communicatiesystemen van de verschillende infrastructuurbeheerders en spoorwegondernemingen wordt als een belangrijk element beschouwd. |
(7) |
De meeste telematicatoepassingen voor het goederenvervoer werden ontwikkeld en ingevoerd op basis van de behoeften van de nationale markt. Dit belemmert de grensoverschrijdende informatiedoorstroming, een essentieel kwaliteitsaspect van internationaal spoorvervoer, met name in het snelgroeiende segment van het internationale goederenvervoer. |
(8) |
De TSI betreffende telematica vereist geen gebruik van specifieke technologieën of technische oplossingen behoudens waar dit strikt noodzakelijk is voor de interoperabiliteit van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem |
(9) |
De TSI betreffende telematica is gebaseerd op de kennis van deskundigen die beschikbaar was op het tijdstip waarop het ontwerp werd opgesteld. Door technologische, operationele, maatschappelijke of... |
Lees meer
Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.
Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.
Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de geconsolideerde versie, de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en tot slot de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.
De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.
Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.