Besluit 2006/679 - Technische specificaties van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
Inhoudsopgave
officiële titel
2006/679/EG: Beschikking van de Commissie van 28 maart 2006 betreffende de technische specificaties van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem (Kennisgeving geschied onder nummer C(2006) 964)officiële Engelstalige titel
2006/679/EC: Commission Decision of 28 March 2006 concerning the technical specification for interoperability relating to the control-command and signalling subsystem of the trans-European conventional rail system (notified under document number C(2006) 964)Rechtsinstrument | Beschikking |
---|---|
Wetgevingsnummer | Besluit 2006/679 |
Celex-nummer i | 32006D0679 |
Document | 28-03-2006 |
---|---|
Bekendmaking in Publicatieblad | 25-08-2010; Special edition in Bulgarian: Chapter 13 Volume 054,Special edition in Croatian: Chapter 13 Volume 022,Special edition in Romanian: Chapter 13 Volume 054,OJ L 284, 16.10.2006,OJ L 223M , 25.8.2010 |
Inwerkingtreding | 28-09-2006; in werking datum kennisgeving +6 maanden 28-09-2006; in werking datum kennisgeving +6 maanden |
Einde geldigheid | 25-01-2012; opgeheven door 32012D0088 25-01-2012; opgeheven door 32012D0088 25-01-2012; opgeheven door 32012D0088 |
Kennisgeving | 28-03-2006 |
16.10.2006 |
NL |
Publicatieblad van de Europese Unie |
L 284/1 |
BESCHIKKING VAN DE COMMISSIE
van 28 maart 2006
betreffende de technische specificaties van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem
(Kennisgeving geschied onder nummer C(2006) 964)
(Voor de EER relevante tekst)
(2006/679/EG)
DE COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,
Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap,
Gelet op Richtlijn 2001/16/EG (1) van het Europees Parlement en de Raad van 19 maart 2001 betreffende de interoperabiliteit van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem en met name artikel 6, lid 1, van deze Richtlijn,
Overwegende hetgeen volgt:
(1) |
Overeenkomstig artikel 2, onder c), van Richtlijn 2001/16/EG wordt het conventionele trans-Europees spoorwegsysteem onderverdeeld in structurele of functionele subsystemen. Voor elk subsysteem moet een technische specificatie inzake interoperabiliteit (TSI) worden vastgesteld. |
(2) |
Als eerste stap tot de vaststelling van een TSI wordt een ontwerp-TSI opgesteld door de Europese Associatie voor Spoorinteroperabiliteit (AEIF), die aangewezen is als representatieve gemeenschappelijke instantie. |
(3) |
Overeenkomstig artikel 6, lid 1, van Richtlijn 2001/16/EG heeft de AEIF de opdracht gekregen een ontwerp-TSI vast te stellen voor het subsysteem „Besturing en seingeving”. De fundamentele parameters van deze ontwerp-TSI werden goedgekeurd bij Beschikking 2004/447/EG van de Commissie van 29 april 2004 tot wijziging van bijlage A bij Beschikking 2002/731/EG en tot vaststelling van de belangrijkste eigenschappen van systemen van klasse A (ERMTS) van het subsysteem besturing en seingeving van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem, zoals bedoeld in Richtlijn 2001/16/EG van het Europees Parlement en de Raad (2). |
(4) |
Bij de ontwerp-TSI op basis van de fundamentele parameters werd een inleidend rapport met een kosten-batenanalyse gevoegd dat werd opgesteld overeenkomstig artikel 6, lid 5, van de richtlijn. |
(5) |
De ontwerp-TSI werd onderzocht door het comité dat werd opgericht krachtens Richtlijn 96/48/EG van de Raad van 23 juli 1996 betreffende de interoperabiliteit van het trans-Europees hogesnelheidsspoorwegsysteem (3). |
(6) |
Zoals gespecificeerd in artikel 1 van Richtlijn 2001/16/EG betreffen de voorwaarden voor de verwezenlijking van de interoperabiliteit van het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem het ontwerp, de bouw, de ingebruikneming, de aanpassing, de vernieuwing en de exploitatie van de infrastructuur en het rollend materieel die bijdragen tot de werking van dit systeem en die na de datum van inwerkingtreding van deze richtlijn in gebruik zullen worden genomen. Wat de infrastructuur en het rollend materieel betreft die ten tijde van de inwerkingtreding van deze TSI reeds in gebruik zijn, moet de TSI worden toegepast vanaf het moment waarop werkzaamheden aan deze infrastructuur en dit rollend materieel worden overwogen. De mate waarin de TSI wordt toegepast, zal echter variëren naar gelang van de reikwijdte en de omvang van de geplande werkzaamheden en de door de voorgenomen toepassingen gegenereerde kosten en baten. Om via dergelijke deelwerkzaamheden tot volledige interoperabiliteit te komen, moet daaraan een samenhangende uitvoeringsstrategie ten grondslag liggen. In deze context moet een onderscheid worden gemaakt tussen aanpassing, vernieuwing en aan onderhoud gerelateerde vervanging. |
(7) |
Richtlijn 2001/16/EC en de TSI’s gelden voor vernieuwingen, maar niet voor onderhoudsgerelateerde vervangingen. Lidstaten dienen te worden aangemoedigd, waar dat kan en waar de omvang van het onderhoudswerk dat rechtvaardigt, de TSI’s toe te passen bij onderhoudsgerelateerde... |
Lees meer
Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.
Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.
Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de geconsolideerde versie, de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en tot slot de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.
De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.
Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.