Motie Rudmer Heerema/Van Meenen over een passend onderwijsaanbod specifiek voor hoogbegaafde kinderen - Passend onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 340 toegevoegd aan dossier 31497 - Passend onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Passend onderwijs; Motie; Motie van de leden Rudmer Heerema en Van Meenen over een passend onderwijsaanbod specifiek voor hoogbegaafde kinderen |
---|---|
Documentdatum | 28-01-2020 |
Publicatiedatum | 28-01-2020 |
Nummer | KST31497340 |
Kenmerk | 31497, nr. 340 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2019-
2020
MOTIE VAN DE LEDEN RUDMER HEEREMA EN VAN MEENEN
Voorgesteld 28 januari 2020
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat in het schooljaar 2017-2018 maar liefst 4.479 kinderen langdurig thuiszitten en dat een groot deel van de thuiszitters uit hoogbegaafde kinderen bestaat;
constaterende dat het huidige aanbod niet voldoende aansluit bij de behoefte van hoogbegaafde leerlingen;
overwegende dat specifiek deze groep niet alleen baat heeft bij extra ondersteuning die valt onder de basisondersteuning, maar ook een stimulerende leeromgeving nodig heeft, met leraren die rijk onderwijs vormgeven dat aansluit bij de specifieke onderwijsbehoeften van hoogbegaafde leerlingen;
voorts overwegende, dat in het regeerakkoord 60 miljoen is vrijgemaakt over vier jaar om een extra impuls te geven aan dit aanbod;
verzoekt de regering, om samen met de desbetreffende samenwerkingsverbanden, scholen, ouders en eventuele andere betrokkenen te werken aan een passend onderwijsaanbod specifiek voor hoogbegaafde kinderen dat aansluit op de behoefte van deze kinderen, en hierover de Kamer voor de zomer van 2020 en daarna periodiek te informeren,
en gaat over tot de orde van de dag.
Rudmer Heerema Van Meenen
kst-31497-340 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2020
Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 31 497, nr. 340